Utbildningar och workshops

Bli tryggare i kulörvalet och använd färgen till er fördel. Låt resultatet  rätt färger skapar tala för sig självt så att fler vill ha just din hjälp.

Jag erbjuder skräddarsydda utbildningar och workshops för företag och skolor, både fysiskt och online. 

Lär dig hur du omsätter teori till praktiska resultat. Med min långa erfarenhet inom branschen får ni lära er att använda färg strategiskt för att arbeta effektivt med färg och skapa nya möjligheter.

Exempel på utbildningar OCH WORKSHOPS
 
  • Utbildning halvdag: Färg i butik
  • Utbildning: Sälj med färg
  • Utbildning heldag: Strategisk färgsättning för inredare
  • Utbildning två halvdagar: Strategisk färgsättning för inredare
  • Utbildning 1-2 veckor: Färgteori och färglära (för skolor)
  • Workshop 2 timmar: Träna din färgkänsla
  • Workshop 3 timmar: Säsongskick-off med fokus på trender och hållbara färgval för produkter och sortiment

Föreläsningar och personalaktiviteter

Behöver ni en inspirerande föreläsare för ert kundevent eller mässa? Vill ni kompetensutveckla personalen, få inspiration och ny energi med en föreläsning eller workshop om färg?

Mina föreläsningar och workshops erbjuder inspiration, kunskap och praktiska tips för både hemmet och arbetet. Anpassa innehållet och längden (30-90 minuter) efter era behov. Föreläsningar kan även kombineras med en workshop.

 

EXEMPEL PÅ FÖRELÄSNINGAR och personalaktiviteter
 
  • Föreläsning: Färg i butik
  • Föreläsning: Färg i offentlig miljö
  • Föreläsning: Färg i hemmet (bygger på min bok, Färgboken)
  • Föreläsning: Trender och hållbara färgval
  • Workshop 2 timmar: Träna din färgkänsla
  • Workshop 3 timmar: Säsongskick-off med fokus på trender och hållbara färgval för produkter och sortiment

Kulörkoncept och färgsättning

Kulörval som säljer - hildurblad.se

Färgen är det första du lägger märke till och påverkar hur vi uppfattar ett varumärke, produkt eller rumslighet. Kulören är avgörande för kundens nästa steg.

Trender är en ledtråd till vad som kommer efterfrågas i framtiden och påverkar vad vi väljer. Med utgångspunkt i de trender som är viktigast för er väljer jag ut färgerna som attraherar era kunder och bygger ert varumärke. Med fördjupad kunskap i färgsättning och stor praktisk erfarenhet inom branschen skapar jag resultat som står sig, både nu och i framtiden. 

EXEMPEL PÅ TJÄNSTER
  • Kulörval: Produkt eller kollektion
  • Färgsättning: 3D-renderingar
  • Färgsättning: Offentlig miljö
  • Kulörkoncept offentlig miljö: Med utgångspunkt i varumärkesprofil skapas ett kulörkoncept anpassat för rumsligheter
  • Konsult för längre uppdrag: Kollektion, produkt eller för stöd i designprocessen
  • Kompletterande material: Moodboards och beskrivande texter om kulörer och hur de kan användas
Innehåll som säljer - hildurblad.se

Samarbeten och content

Vill ni dela inspirerande och användbar färgkunskap och relevanta trender på sociala medier eller vid event?

Tillsammans skapar vi hållbart och värdefullt innehåll för era följare och nätverk. Materialet skräddarsys för era kanaler och kan också synas i mina.

EXEMPEL PÅ SAMARBETEN och TYPER AV Content
  • Intervju: Text, bild och film
  • Artikel och inlägg i sociala medier: Text, bild, film
  • Prata: Inspirationsföreläsning / workshop (15-20 min)
  • Moodboard: Visualisera innehåll och idéer
  • Trendspaningar: Text, bild, film, moodboards, prata
  • Samarbete: Ansiktet utåt för en kollektion, produkt eller varumärke
  • Reklammärkta inlägg: Köp plats i mina kanaler
Hildur Blad - foto DAY Fotografi

Kontakta mig på info@hildurblad.se för att få veta mer om hur vi kan jobba tillsammans.

Är vi rätt för varandra?

  • Tillverkande företag inom möbel- och inredningsbranschen

  • Skapar produkter eller kollektioner för hem och offentliga miljöer 

  • Säljer möbler och inredning

  • Jobbar med inredning av offentliga miljöer

  • Jobbar med kulörrådgivning i t ex färgfackhandeln, kök- och badrumsinredare

  • Driver en inredningsbutik

  • Arrangerar mässor inom hem, offentlig miljö, möbler och inredning

  • Skapar butikskoncept för detaljhandeln

  • Skola som utbildar studerande inom färglära och färgteori riktad mot detaljhandeln och möbel- och inredningsbranschen

Kände du igen dig på en eller flera punkter? Då kan vi göra något riktigt bra ihop!

Hör av dig för att veta mer!

Använd formuläret eller skicka ett mail till info@hildurblad.se för en förfrågan.
Vill du hellre prata i telefon anger du ditt telefonnummer så ringer jag dig. 

Bokningsinformation och praktisk info

För mer info om föreläsningar, utbildningar och workshops, se bokningsinformationen här.

Färg är ett verktyg för att nå målet!

Att välja färg handlar inte om att våga. Det handlar om att göra medvetna val med ett syfte. 

För mig är färg ett verktyg som hjälper mig nå ett bestämt mål. 

Med 25 års erfarenhet inom möbel- och inredningsbranschen har jag hjälpt 1000-tals personer och företag med kulörvalet, i projekt av alla storlekar. 

Med mig får du inga ovälkomna överraskningar. Jag har koll på detaljerna och guidar dig genom hela processen.

Många har en känsla för färg, jag hjälper dig att förstå och kommunicera den. 

Att behärska färg är en konkurrensfördel – låt mig hjälpa er utnyttja den!