Sådär, nu har snart ännu en helt galen arbetsvecka passerat och även rekord i blogguppehåll tror jag bestämt. Många spännande kundbesök, presentationer av inredningsförslag, budgetar och offerter och därtill en massa mil i bil mellan Göteborg och Tibro.
Om jag nu mot all förmodan fullständigt har glömt vad jag jobbade med igårkväll så blev jag nu på morgonkvisten påmind om detta när jag snabbt kikade in på Aftonbladet. Ja, just det… jag funderade ju över belysning till en kund och surfade runt hos Rum21 för att få lite inspiration. Ni ser ju själva vilka lampor det var jag fastnade för.
Själv tycker jag faktiskt det är rätt otäckt när informationen sparas om mig och mitt klickande på nätet och plockas upp när jag surfar in på nästa ställe för att användas i marknadsföringssyfte. Kanske en nödvändighet idag för att lyckas som företag? Jag ska inte utveckla de funderingarna just nu, måste rusa till jobbet. Men vad tycker du om den här typen av marknadsföring?
Skärmdump aftonbladet.se
5 comments
Jag tycker det är fruktansvärt irriterande… Är med om det när man loggar in på sin mejl! Att det dyker upp vid sidan. Nä, fy. Jag gillar det inte…
Hallå där!
Nä, det känns onekligen lite obehagligt hur mycket information som sparas om ens surf-vanor. Men, men… det är väl bara att gilla läget känns det som.
Jag gillar det inte alls, borde vara förbjudet…
…Tack så mycket för tipset dock, ser på din skärmdump att Rum21 har fraktfritt!! Ska kanske passa på att köpa en vit Fiskars sax som jag länge suktat efter :o)
Hej,
Ha, ha! ;-) Borde vara förbjudet ja… men nu fick de ju dig på kroken i alla fall. Så det är uppenbarligen ett bra sätt att marknadsföra sig på. Även om det kanske inte var du som var målgruppen just i det här fallet. :-D
Men fraktfritt är aldrig fel.
Jag håller med, visst känns det lite läskigt? Detta diskuteras mycket inom e-handlarsfären just nu, och jag tror (tyvärr) att vi kommer att få se mer av det i framtiden.