Vi har väl alla upplevt dem, vågorna av “it-prylar” i inredningsvärlden. En produkt, ett mönster – plötsligt ser man dem överallt. I veckans podd resonerar vi kring hur vi påverkas i flödet av nyheter och säsongens grej. Upptäcker vi saker för att vi gillar dem eller börjar vi gilla dem för att vi befinner oss i en kommersiell karusell? Det här avsnittet studsar från ananas till stödstrumpor (men jo, det handlar om inredning. Mest.) Don´t miss out!
Besök gärna Kom In-poddens alldeles egna Facebook-sida. Som vanligt hittar du podden på iTunes, Libsyn eller nedan, i blogginlägget.
[display_podcast]
1 comment
Miljarders miljarder tack för en finfin pod! Ni är så grymma!
Ananasen och dess historia fortsätter på tapetmartin.se
I övrigt tror jag att ananastrenden kommer sig av att vi bleka svennar drömmer om ett tropiskt fotbolls-VM i Brasilien dit vi aldrig fick åka. I tröst och med en i sann svensk Kajsa Warg-anda tager man vad man haver och placerar sålunda ananasar till höger och vänster och låtsas att man är delaktig i den sambadansande fotbollsparaden.
Jag tror att vi gärna applicerar it-föremål i hemmet när vi kan förankra dem i ett reellt fysiskt snart stundande fenomen. Eller är det bara ett långsökt tänk?
Jag anar att vi kommer att få se en hel del amerikanske fotbollar poppa up i inredningsmagasinen och i diverse styling om ungefär ett år. Sverige har värdskapet för VM i Amerikansk fotboll… Kanske en och annan hjälm?
Kram!